Thursday, April 28, 2016

TERUNGKAP! Kenapa Allah Pilih Nabi Isa Bunuh Dajjal? Ini Jawapan Sebenar Dr Zakir Naik Pasti Mengejutkan Ramai!

Sesungguhnya Kiamat itu pasti namun bila ia akan berlaku tiada siapa pun yang mengetahui malah dirahsiakan oleh Allah SWT. 

Apabila tibanya Kiamat, maka muncullah Dajjal yang akan menyesatkan umat manusia. Namun tahukah anda kenapa Allah turunkan Nabi Isa untuk membunuh Dajjal?



Saya ringkaskan isi kuliah maghrib yang suami dengar dan disampaikan kepada saya. Moga kita perolehi sedikit ilmu ya kenapa Allah AWT pilih Nabi Isa untuk membunuh dajjal

Begini kisahnya.. Apabila hari kiamat hampir tiba nanti Allah akan turunkan Nabi Isa untuk menghancurkan Dajjal. Kenapa Allah memilih Nabi Isa? 

Ustaz kata, Nabi Isa diturunkan untuk baginda membersihkan namanya, berkaitan peristiwa baginda disalib. Selain itu, sewaktu peristiwa Israk Mikraj baginda memberi salam pada Nabi Muhammad SAW. Oleh kerana mengetahui kelebihan menjadi umat Nabi Muhammad maka baginda berdoa dan bermohon kepada Allah supaya diperkenankan untuk menjadi sebahagian umat Muhammad..

Maka doa Nabi Isa itu telah Allah Swt perkenankan. Sebab itu baginda diturunkan apabila hampir kiamat nanti. Seperti yang diketahui, ketika Nabi Isa diangkat ke langit dahulu, baginda masih bujang dan belum berkahwin.Turunnya baginda ke bumi, setelah berjaya membunuh dajjal laknatullah dikatakan baginda akan memerintah di dunia ini sehingga 40 tahun..dan baginda juga akan Allah temukan jodoh, diberi peluang berkahwin dan berkeluarga seperti nabi-nabi lain.

Sehingga sampai tempoh yang ALLAH beri, maka baginda akan diwafatkan..Dikatakan jasad baginda akan dikebumikan bersebelahan makam Saiyidina Umar Al-Khatab. Begitu kisahnya..

Kenapa Allah pilih Nabi Isa bangsa Israel bukan Nabi Muhamad bangsa Arab. 

TERUNGKAP! Kenapa Allah Pilih Nabi Isa Bunuh Dajjal? Ini Jawapan Sebenar Dr Zakir Naik Pasti Mengejutkan Ramai! Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Media PenMerah

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.